مهم‌ترین نکات خرید خانه و آپارتمان برای سرمایه‌گذاری

مهم‌ترین نکات خرید خانه و آپارتمان برای سرمایه‌گذاری

در این مقاله سعی کرده ایم به طور خلاصه به مهم‌ترین مواردی که برای خرید ملک و آپارتمان به عنوان سرمایه گذاری وجود دارد بپردازیم. هر چند که در این دوران در رکود واقع شدیم اما با رعایت برخی نکات هنوز افراد زیادی وجود دارند که با روش سرمایه‌گذاری سودهای مناسبی را نصیب خود کرده‌اند. فقط باید به این نکته توجه داشت که سرمایه‌گذاری در املاک نیازمند صبر است و باید یک برنامه ریزی بلند مدت برای آن داشت. علاوه بر این باید دانش خود را در زمینه سرمایه‌گذاری در ملک و موقعیت مکانی ملک و بهترین زمان خرید ملک بیشتر نمود.

موقعیت ملک یک نکته مهم در سرمایه‌گذاری:

یکی از مهم‌ترین نکات برای سرمایه‌گذاری در خرید ملک و آپارتمان موقعیت مکانی آن است. در این زمینه باید تحقیقات کامل محلی از بنگاه‌های املاک منطقه داشت و در صورت لزوم از کارشناسان با تجربه کمک گرفت.

اینجا برخی از مهم‌ترین معیارها برای بررسی موقعیت ملک بیان می‌گردد:

  • اگر ملک در نزدیکی مراکز دانشگاهی است این امکان  وجود دارد تا بتوان به عنوان خوابگاه‌های دانشجویی از آن بهره‌برداری کرد.
  •  سرمایه‌گذاری در مناطقی که بزهکاری وجود دارد و یا به بزهکاری مشهور هستند مناسب به‌نظر نمی‌رسد.
  •  مناطقی که فرهنگ اجتماعی و توسعه شهری در آن‌ها رو به پیشرفت است، موقعیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آیند.
  • اگر نسبت به منطقه آشنایی کافی ندارید حتما از افرادی که به  خیابان‌های آن منطقه تسلط کافی دارند راهنمایی بخواهید.
  • قیمت ساخت و ساز در مناطق مختلف معمولا متفاوت است. این مسئله را حتما مد نظر داشته باشید.
  • میزان اجاره در مناطق مختلف متفاوت است. این مسئله را در هنگام خرید ملک یا آپارتمان در نظر بگیرید.
  • هنگام بررسی میدانی ملک، به مراکز خرید، ایستگاه‌های مترو، مناطق تفریحی و سایر مزیت‌های منطقه توجه داشته باشید.

نکات مهم در خرید زمین برای سرمایه‌گذاری:

سرمایه‌گذاری در زمین نیاز به دقت و هزینه بیشتری دارد. شما باید در خرید زمین به این نکته توجه داشته باشید که چه برنامه‌ای برای این زمین دارید؟

در برخی از مناطق شهری روند تراکمی جمعیت رو به افزایش است.

سرمایه‌گذاری در این مناطق، منطقی به نظر می‌رسد،  چرا که امکان انبوه سازی در این مناطق بسیار زیاد است و سرمایه‌گذاری پر سودی می‌باشد.

در هنگام خرید زمین حتما به میزان تراکم آن توجه داشته باشید. هر چه تراکم زمین بالاتر باشد احتمال دریافت پیشنهاد برای انبوه‌سازی از طرف فعالان ساختمان‌ساز بیشتر است.

سرمایه‌گذاری بر روی زمین‌های تجاری و خرید ملک در موقعیت‌های تجاری سوددهی بالا و توامان با ریسک را به‌همراه دارد، چرا که احتمال پیشنهاد ساخت و ساز در این زمینه بسیار پایین است، در حال حاضر، سرمایه‌گذاری در این بخش را به شما توصیه نمی‌کنیم

ویژگی های ملک برتر برای سرمایه‌گذاری:

پس از این که یک ملک را از نظر موقعیت بررسی کردید و تمامی عوامل مثبت بود باید سراغ خود ملک بروید. بدین منظور نکات زیر می تواند در این زمینه راهگشا باشد:

  • در مورد خرید آپارتمان، هر چه نوسازتر باشد و هزینه‌های تعمیر و بازسازی آن کمتر باشد گزینه بهتری است و هنگام فروش و اجاره با مشکل کمتری روبرو هستید.
  • زیبایی ساختمان و داشتن نقشه مناسب می‌تواند یک نکته مثبت در سرمایه‌گذاری برای آن ملک باشد. آپارتمان‌هایی که نورگیر نیستند، نقشه مناسبی ندارند و… طرفدار کمتری دارند.
  • ملک‌ها و آپارتمان‌هایی که موقوفه بوده یا سندهای مشکل دار دارند برای سرمایه‌گذاری مناسب نیستند.
  • به امکانات رفاهی ملک همچون آسانسور، پارکینگ، انباری و… حتما توجه داشته باشید.
  • ملک‌های کوچک‌تر گزینه بهتری برای سرمایه‌گذاری هستنند تا ملک‌های بزرگ‌تر. چرا که امکان خرید و فروش بیشتری دارند و از طرفی به سرمایه‌گذاری کمتری نیاز دارند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *